Nederen Forældre - vinder af AEA 15

Rådet for Sikker Trafik, TrygFonden samt reklamebureauet &CO og mediebureauet Orchestra har vundet Advertising Effectiveness Award 2015 for cykelhjelmskampagnen "Nederen Forældre".

Juryens begrundelse

Vi er rigtig stolte over at have vundet 'Advertising Effectiveness Award 2015' for cykelhjelmskampagnen "Nederen Forældre".

Herunder kan du læse Juryens begrundelse for at tildele os prisen:

"- Her er en kampagne, der bruger indsigt på en begavet måde. I er gået til forældrene frem for børnene. Det gør den stærk og I formår, at få budskabet ud, så det både taler til forældre og børn.

- Kampagnen er humoristisk og giver mulighed for dialog mellem børn og voksne. Den taler i øjenhøjde til målgruppen. Den har noget H.C.Andersensk over sig, idet den kan forstås af både voksne og børn. Den gør det at være nederen til noget, der er cool.

- Mediestrategien hænger godt sammen. Kampagnen er dialogbaseret uden at undervurdere målgruppen. Det er seriøst. Lykkes man med slutmålet – at få børnene til at bruge hjelmen? Det er juryen nysgerrig på."

Historier fra det virkelige liv

Nederen kampagnefilm - Filips far

Aktuelle kampagner